Oulu Keskusvaraamo

Oulu Keskusvaraamo on paikallinen matkanjärjestäjä, joka paketoi ja välittää Oulun ja lähialueen matkailutuotteita yksityisille ja ryhmille.

Olemme osa Suomen Keskusvaraamo -konsernia, johon kuuluu viiden Pohjois-Suomen matkailukeskuksen varaamot: Kalajoki, Oulu, Raahe, Rokua ja Syöte. Tavoitamme kätevästi niin kotimaiset kuin ulkomaisetkin matkailijat laajan matkailuyhteistyön avulla. Kauttamme voi varata erityyppisiä majoituksia sekä tarjolla on runsaasti erilaisia aktiviteetteja ja muita oheispalveluita. Asiantuntevat paikallistiimimme kussakin kohteessa räätälöivät lomasta, juhlasta, tapahtumasta tai kokouksesta aina toimivan kokonaisuuden. Paketoimme mukaan tarjoilut, ohjelma- ja oheispalvelut, tapahtumaliput, vuokravälineet ym.

Palvelemme online varauskanavan kautta sekä räätälöimme asiakkaan tarpeiisiin sopivan täyden palvelun paketin.

OULUN PALVELUT PÄHKINÄN KUORESSA

Palvelemme matkailukeskuksissa yhden luukun periaatteella. Anna meidän auttaa järjestelyissä ja suunnittelussa ja sinä säästät samalla aikaa ja rahaa. Paketoimme tarvittavat palvelut toimivaksi kokonaisuudeksi majoituksineen, ohjelmapalveluineen sekä tarjoiluineen.

YKSITYISILLE:

  • aktiviteetit
  • polttarit, perhejuhlat tms.
  • välinevuokraus (kesällä)

YRITYKSILLE/YHTEISÖILLE/TAPAHTUMILLE:

  • aktiviteetit, oheispalvelut
  • majoitukset
  • kuljetukset
  • päivä- tai yön yli kestävät retket lähialueille

MATKANJÄRJESTÄJÄOIKEUDET

Suomen Keskusvaraamolla on käytössään Kilpailu- ja kuluttajaviraston myöntämät kansainväliset matkanjärjestäjäoikeudet.

Tavoitat meidät sähköpostitse info@oulukeskusvaraamo.fi ja puhelimella numerosta 044 242 0570.

Aktiviteetteja ryhmille

Tähän on listattu muutamia esimerkkejä Oulun aktiviteettitarjonnasta ryhmille. Huomioithan, että minimi- ja maksimiryhmäkoot vaihtelevat riippuen aktiviteetista.

Ota yhteyttä – räätälöimme ryhmällesi sopivan täyden palvelun paketin. Kauttamme myös kokous/juhlatilat ja tarjoilut.

info@oulukeskusvaraamo.fi / 044 242 0570

KESÄAKTIVITEETIT OULUSSA (esimerkkejä)

  • Meri- ja jokiristeilyt Oulussa
  • Merimatkat Oulusta esim. Hailuotoon tai Iin Röyttään
  • Opastetut kanoottiretket
  • Kiertoajelut Kaarle bussilla ja potnapekalla
  • Koskenlasku
  • Leijasurffaus ja –hiihto
  • Fatbike safarit
  • SUP safarit
  • Kalastuspaketit
  • Opastettu kiertoajelu Hailuodossa

TALVI/SYKSYAKTIVITEETIT (esimerkkejä)

  • Huskysafarit
  • Pilkkiretket meren jäällä
  • Revontuli valokuvausretket

YMPÄRIVUODEN AKTIVITEETIT (esimerkkejä)

  • Opastetut luonto- ja patikkaretket
  • Saunajurttapaketit
  • Huskytila vierailut
  • Retket Hailuotoon

OTA YHTEYTTÄ, NIIN RÄÄTÄLÖIDÄÄN RYHMÄLLESI SOPIVA TÄYDEN PALVELUN PAKETTI!
X

OULU KESKUSVARAAMON PALVELUJA KOSKEVAT VARAUSEHDOT

Oulu Keskusvaraamon operatiivisesta toiminnasta vastaa Suomen Keskusvaraamo Oy (palveluntarjoaja). Palveluntarjoaja noudattaa näitä varausehtoja Keskusvaraamo-palveluissaan. Nämä varausehdot tulevat kumpaakin osapuolta sitoviksi, kun asiakas on tehnyt varauksen.

VARAAMINEN JA MAKSUEHDOT

  • Varaajan tulee olla 21-vuotta täyttänyt ja täysi-valtainen vastuuhenkilö. Joitakin poikkeuksia voi olla, mutta näistä Oulu Keskusvaraamo tiedottaa erikseen.
  • Ilman huoltajaa majoittuvilta alaikäisiltä vaaditaan huoltajan kirjallinen sitoumus, joka toimitetaan palveluntarjoajalle vähintään 14 päivää ennen majoituksen alkua.
  • Tehtyään varauksen asiakkaan tulee maksaa ennakkolasku. Ennakkomaksu on 30% palvelun kokonaishinnasta. Ennakkomaksun yhteydessä peritään varausmaksu, jonka suuruus vaihtelee 2€ - 14€ välillä riippuen palvelusta.
  • Mikäli varaus tehdään alle 28 päivää ennen toteutumisajankohtaa, ei ennakkomaksua peritä erikseen, vaan palvelun kokonaissumma sekä varausmaksu tulee maksaa välittömästi annettuja ohjeita noudattaen.
  • Palveluntarjoaja lähettää Online-varauksista automaattisesti asiakkaan sähköpostiin varausvahvistuksen eli tiedot tulevat sähköpostiin varauksen ennakko- ja loppulaskun yhteydessä.
  • PERUUTUS LOMAKOHTEISSA** (MÖKIT JA HUONEISTOT)

    • Maksamatta jättäminen ei ole peruutus, vaan varauksen peruutus on tehtävä suoraan palveluntarjoajalle.
    • Mikäli asiakas joutuu perumaan varauksensa, tulee hänen ilmoittaa peruutuksensa välittömästi palveluntarjoajalle.
    • Peruutus tulee aina tehdä kirjallisesti tai muutoin olosuhteet huomioiden tarkoituksenmukaisella tavalla palveluntarjoajan ilmoittamaan osoitteeseen.
    1. Mikäli asiakas peruuttaa varauksensa alle 28 päivää ennen palvelun alkamista, palautetaan ennakkomaksu; lukuun ottamatta 20 € peruutuskuluja ja varausmaksua.
    2. Mikäli peruutus tapahtuu 28 päivää, mutta viimeistään 14 päivää ennen palvelun alkamista, pidätetään koko ennakkomaksu (30 % palvelun kokonaishinnasta) ja varausmaksu. Katso erikseen peruutusehdot hotellimajoituksessa myöhempänä.
    3. Peruutuksen tapahtuessa alle 14 päivää ennen palvelun alkamista tai asiakas ei ilmoita palveluntarjoajalle ennen palvelun alkamista siitä, ettei hän käytä palvelua, on palveluntarjoajalla oikeus periä palvelun koko hinta.
    • Mikäli varaus peruutetaan ennen palvelun alkamista, mutta varauksen teon jälkeen sattuneen äkillisen sairauden, tapaturman tai kuolemantapauksen johdosta, joka on sattunut asiakkaalle tai hänen lähiomaiselleen, on asiakkaalla oikeus saada palvelusta maksettu hinta takaisin vähennettynä toimistokulut 100 € sekä varausmaksu. (Kyseisissä tapauksissa korvausta maksetusta palvelusta voi hakea mahdollisen matkavakuutuksen kautta.)
      • Tapahtumasta on ilmoitettava palveluntarjoajalle välittömästi ja esitettävä hyväksyttävä selvitys (esim. lääkärintodistus).
      • Mikäli peruutus tapahtuu majoituskohteen vuokrauksen jo alettua, ei palvelun kokonaishintaa palauteta.
      • Mikäli asiakas muuttaa kohdetta, palvelua tai ajankohtaa, pidetään sitä aikaisemman varauksen peruutuksena ja uutena varauksena.
      • Myyjällä on aina oikeus periä muutoksista vähintään 50€ lisämaksu per varaus.

      PERUUTUS OHEISPALVELUISSA, KOKOUS-, SAUNATILA- JA RAVINTOLAPALVELUISSA SEKÄ LIPPUTUOTTEISSA

      • Mikäli asiakas peruuttaa varauksensa alle 28 päivää ennen palvelun alkamista, palautetaan ennakkomaksu; lukuun ottamatta 20 € peruutuskuluja ja varausmaksua.
      • Mikäli peruutus tapahtuu 28 päivää, mutta viimeistään 14 päivää ennen palvelun alkamista, pidätetään koko ennakkomaksu (30 % palvelun kokonaishinnasta) ja varausmaksu. Katso erikseen peruutusehdot hotellimajoituksessa myöhempänä.
      • Peruutuksen tapahtuessa alle 14 päivää ennen palvelun alkamista tai asiakas ei ilmoita palveluntarjoajalle ennen palvelun alkamista siitä, ettei hän käytä palvelua, on palveluntarjoajalla oikeus periä palvelun koko hinta.

      MYYJÄN OIKEUS PERUUTTAA VARAUS

      • Jos kyseessä on ylivoimainen este (force majeure), voi palveluntarjoaja irtisanoa varauksen. Palveluntarjoajan on tällöin viipymättä ilmoitettava peruutuksesta asiakkaalle. Asiakkaalla on tällöin oikeus saada takaisin maksamansa palvelun kokonaishinta kokonaisuudessaan. Force majeure-esteen takia asiakkaalle mahdollisesti syntyneitä kuluja ei korvata.
      • Palveluntarjoajalla on oikeus perua varaus, mikäli maksusuoritusta ei ole maksettu eräpäivään mennessä.

      OLESKELU LOMAKOHTEESSA (MÖKIT)

      • Lomakohde on asiakkaan käytettävissä tulopäivästä klo 14.00 (kesäsesonkina klo 16.00 alkaen) lähtöpäivään klo 12.00.
      • Lomakohteen vuokraan kuuluu asunnon vapaa käyttöoikeus.
      • Lomakohteeseen sisältyvät kalusteet, astiat ja petivaatteet sekä energia lämmitykseen, valoon ja ruoanlaittoon.
      • Lomakohteen varustukseen ei kuulu liinavaatteita. Asiakas voi vuokrata liinavaatesetin (sis. lakana, pussilakana, tyynynpäällinen ja kasvo- sekä kylpypyyhe) palveluntarjoajalta varauksen yhteydessä (hinta: toimitettuna 15 €/hlö tai pedattuna 20 €/hlö) tai tuoda mukanaan omat liinavaatteet.
      • Jos asiakas ei ole käyttänyt liinavaatteita, lähetetään varaajalle jälkilasku vuodevaatteiden sekä petauspatjojen pesusta todellisten kulujen mukaan, minimiveloitus 60 €. Asiakas vastaa lomakohteen siivouksesta vuokra-aikana ja on velvollinen siivoamaan sen lähtiessään. Siivousohjeet löytyvät lomakohteessa olevasta lomainfo-kansiosta ja tästä linkistä.
      • Vaikka loppusiivous olisikin tilattu, edellytetään kohteen olevan normaalin asumisen jäljiltä.
      • Siivoamattomasta tai puutteellisesti siivotusta lomakohteesta on palveluntarjoajalla oikeus periä jopa kaksinkertainen siivouskorvaus. Palveluntarjoaja ei vastaa huoneistoon jätetyistä tavaroista.

      OLESKELU HOTELLIKOHTEESSA

      • Yksittäisen hotelliasiakkaan varausehdot
        Hotellihuoneet ovat asiakkaan käytössä klo 14.00 alkaen ellei erikseen muuta ole mainittu. Huoneiden luovutusaika lähtöpäivänä on viimeistään klo 12.00, ellei erikseen muuta ole sovittu.
      • Tilattua huonetta pidetään varattuna klo 18.00 saakka. Hotellilla on oikeus antaa huone toiselle asiakkaalle kello 18 jälkeen, ellei erikseen ole sovittu myöhemmästä saapumisajankohdasta varausvaiheessa.
      • Kun asiakas jää saapumatta ilman, että hän on peruuttanut varauksen (no show), hän on velvollinen maksamaan yhden majoitusvuorokauden hinnan jokaisesta varaamastaan huoneesta.
      • Mikäli varaus on tehty tietyksi ajaksi ja asiakas lähtee pois ennen sovittua ajankohtaa, on Keskusvaraamolla oikeus periä asiakkaalta osa käyttämättä jättämistä majoitusvuorokausista.

      OLESKELU HOTELLIKOHTEESSA

      • Ryhmävaraukset
        Veloitukseton peruutus 35 päivää ennen tulopäivää (ryhmät max. 49 hvrk)
      • Veloitukseton peruutus 65 päivää ennen tulopäivää (ryhmät 50 - 100 hvrk)
      • Mikäli ryhmävaraus tulee lyhyellä varoitusajalla silloin peruutusehdot räätälöidään tapauskohtaisesti.

      HENKILÖMÄÄRÄ

      • Lomakohdetta ei saa käyttää useampi henkilö kuin mikä on sen kohdekuvauksessa ilmoitettu vuodepaikkojen määrä.
      • Teltan, asuntoauton tai asuntovaunun käyttö lomatontilla ilman lupaa on kielletty.

      HUOMAUTUKSET

      • Asiakas on velvollinen tekemään välittömästi palveluntarjoajalle tai tämän edustajalle huomautuksen mahdollisista puutteista, niin palvelun kuin asunnonkin osalta. Tällöin ne voidaan mahdollisuuksien mukaan korjata tai kompensoida jo majoituksen aikana.
      • Mikäli asiakas ei ole vuokrausaikana ollut yhteydessä mahdollisista epäkohdista palveluntarjoajaan, hän menettää oikeuden mahdollisiin hyvityksiin.
      • Mikäli huomautuksen kohteena olevaan asiaan ei tule tyydyttävää ratkaisua vuokrausaikana, voi kirjallisen huomautuksen lähettää palveluntarjoajalle viikon kuluessa majoitusvarauksen päättymisestä.

      HÄIRIÖTILANTEET

      • Palveluntarjoajalla tai tämän edustajalla on oikeus purkaa vuokrasopimus välittömästi, mikäli asiakas ei huomautuksesta huolimatta lakkaa aiheuttamasta häiriötä samassa tai naapurikiinteistössä oleville asukkaille tai muutoin rikkoo sovittuja asumiskäytäntöjä. Asiakas maksaa toimenpiteistä aiheutuneet kulut (esim. vartiointiliikkeen veloittama käyntikorvaus).
      • Palveluntarjoaja ei ole velvollinen korvaamaan luonnonolosuhteista, hyönteisistä, muurahaisista, odottamattomista säänvaihteluista, rakennustöistä tai rakennelmista naapuritonteilla, omistajan tekemistä varustelu- tai muista muutoksista, joita ei ole ilmoitettu palveluntarjoajalle tai kolmannen osapuolen aiheuttamista ongelmista (esim. katkokset vesi-, sähkö- tai tv-verkossa) asiakkaalle mahdollisesti aiheutuvaa haittaa tai kuluja.

      VAHINGONKORVAUKSET

      • Palveluntarjoaja ei ole vastuussa vahingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä tai muusta ennalta arvaamattomasta syystä, jota palveluntarjoaja tai apuna käytetty elinkeinonharjoittaja ei olisi voinut estää mahdollisimman huolellisesti menetellenkään.
      • Palveluntarjoajan on ilmoitettava asiakkaalle esteestä viipymättä ja pyrittävä toimimaan niin, että asiakkaan kärsimä vahinko jää mahdollisimman pieneksi.
      • Asiakkaan on noudatettava palvelun käyttämiseen liittyviä palveluntarjoajan antamia ohjeita ja määräyksiä, sekä asiakas on vastuussa vahingoista, jotka aiheuttaa yrittäjälle tai kolmansille osapuolille.
      • Asiakas on velvollinen huolehtimaan siitä, että hänellä on palvelun käyttämisen edellyttämät voimassaolevat asiakirjat.
      • Jos asiakas ei käytä kaikkia sovittuja palveluja tai käyttää niitä vain osittain, hänellä ei ole tällä perusteella oikeutta hinnan alennukseen tai maksun palautukseen.
      • Asiakas on velvollinen korvaamaan lomakohteelle tai sen irtaimistolle aiheuttamansa vahingon suoraan kohteen omistajalle palveluntarjoajan kautta.

      TUPAKOINTI JA LEMMIKIT

      • Tupakointi on sallittu vain lomakohteen ulkopuolella ja siihen varatulla paikalla.
      • Lemmikkejä lomakohteisiin ei saa tuoda, ellei toisin mainita.
      • Lemmikistä peritään erillinen 35€ suuruinen lisämaksu, kohteen ylimääräisen kulumisen vuoksi sekä tarkempien siivouskäytäntöjen perusteella.
      • Palveluntarjoaja ei vastaa luvattomasta tupakoinnista tai eläinpölystä aiheutuneista allergia tms. ongelmista asiakkaille.

      PALJUT JA UIMA-ALTAAT KIELLETTY

      • Runsaan veden ja polttopuiden kulutuksen vuoksi kaikenlaiset itse tuodut tai vuokrattavat paljut ja uima-altaat ovat kiellettyjä loma-asuntojen ja huoneistojen tonteilla. Ne aiheuttavat myös häiriötä naapureille ja tyhjennysvesi aiheuttaa eroosiota ja liukkautta. Mikäli loma-asunnossa on palju vakiovarusteena asukkaiden käytössä, tällöin sen käyttökorvaus sisältyy asunnon vuokraan ja siitä on maininta asunnon kohdekuvauksessa.
      • Luvattomasta paljun tai uima-altaan käytöstä peritään 500€ suuruinen sakkomaksu.

      Oulu Keskusvaraamo ei vastaa painovirheistä, eikä painamisen jälkeen tulleista muutoksista. Oikeudet hinnan muutoksiin pidätetään.

      Internet-maksamisen lisäehdot

      Suomen Verkkomaksut on verkkomaksamiseen erikoistunut yritys, jolla on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitoksen toimilupa.

      Maksut Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla

      Mikäli haluat maksaa Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla, Kalajoki Matkailu ja Keskusvaraamo toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden markkinoijana ja lisäksi toimittaa tuotteet ostajalle. Reklamaatioista vastaa Suomen Verkkomaksut Oy.

      Suomen Verkkomaksut Oy toimii Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla tehtävissä maksuissa tuotteen myyjänä ja kauppa syntyy asiakkaan ja Suomen Verkkomaksut Oy:n välille. Myyjän vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Suomen Verkkomaksut Oy on myös maksun saaja.

      Suomen Verkkomaksut Oy, y-tunnus: 2122839-7

      Innova 2
      Lutakonaukio 7
      40100 Jyväskylä

      Puhelin: 0207 181830

      Verkkopankit

      Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Suomen Verkkomaksut Oy (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

      Copyright © OULU KESKUSVARAAMO